Vergoeding voor mijn vertraagde of geannuleerde TUI vlucht
U heeft mogelijk recht op €600,- per persoon
Wanneer heb ik recht op een vergoeding voor mijn vertraagde TUI vlucht?
Is uw TUI-vlucht langer dan drie uur vertraagd, of is uw vlucht door TUI geannuleerd? Dan kunt u recht hebben op een vergoeding tot €600,-.
Waneer komt u in aanmerking?
- Uw vlucht is geannuleerd of kwam drie uur later aan.
- De vluchtwijziging is de schuld van TUI.
Vergoeding voor mijn vertraagde vlucht met TUI
Minimaal drie uur vertraging met TUI? Dan heeft u mogelijk recht op compensatie.
Heeft TUI u voorafgaand aan de vlucht op de hoogte gebracht van een vertraging? Ook dan kunt u nog steeds in aanmerking komen voor een vergoeding, het maakt niet uit wanneer u het bericht heeft ontvangen.
TUI kan ervoor kiezen om het vluchtnummer en de bestemming te wijzigen. Hebben zij dit binnen twee weken voor de vertrekdatum aangekondigd? Dan kunt u recht hebben op geld terug voor de verloren tijd.
Is uw vlucht met TUI meer dan vijf uur vertraagd? Dan mag u van de reis afzien en heeft u recht om het geld terug te krijgen van uw tickets. TUI moet dan binnen zeven dagen het geld terug storten.
Krijg tot €600,- vergoeding van TUI
Was uw TUI-vlucht langdurig vertraagd of geannuleerd? Dien dan nu een claim in. 739.459 tevreden passagiers gingen u voor.
Dien een claim inGeld terug voor mijn geannuleerde TUI vlucht
Heeft TUI uw vlucht geannuleerd? De luchtvaartmaatschappij moet u de keuze bieden: een andere vlucht of uw geld terug.
Daarnaast heeft u mogelijk recht op een financiële compensatie, dit kan oplopen tot €600,-.
Om te bepalen of u hier recht op heeft is het onder andere belangrijk wanneer TUI u over de annulering heeft geïnformeerd.
- Langer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd? Dan is er geen recht op vergoeding.
- Tussen 14 en 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en meer dan 2 uur eerder vertrokken of minimaal 4 uur later aangekomen? U heeft recht op een vergoeding.
- Korter dan 7 dagen voor vertrek geïnformeerd en meer dan 1 uur eerder vertrokken of minimaal 2 uur later aangekomen? U heeft recht op een vergoeding.
Hoeveel vergoeding krijg ik?
De hoogte van de compensatie wordt bepaald door de afstand van uw vlucht. Het bedrag dat u kunt krijgen staat los van wat u voor uw ticket heeft betaald.
Bekijk hieronder de afstanden en welk bedrag daar bij hoort.
* bij een afstand van minimaal 3.500 km en een vertraging tussen drie en vier uur, heeft u recht op 50%
Weet u niet hoelang uw vlucht was? Dat kunnen wij voor u berekenen. Geef het vertrek- en aankomstvliegveld van uw vlucht op.
Wanneer heb ik geen recht op een vergoeding van TUI?
Zijn de vluchtproblemen veroorzaakt door overmacht voor TUI? Dan heeft u geen recht op compensatie, aldus de Europese verordening 261.
Dit zijn enkele voorbeelden:
- staking luchtverkeersleiding of douane
- conflictsituaties zoals een oorlog of terrorisme
- medische noodlanding
- extreme weersomstandigheden
- natuurrampen
TUI kan er niets aan doen als er vluchtproblemen onstaan door een van deze redenen.
Extra kosten door vertraging of annulering TUI
Als uw vlucht minimaal 2 uur vertraagd is, of zelfs geannuleerd wordt, dan heeft TUI een zorgplicht. Denk hierbij aan:
- een overnachting
- vervoer van of naar het vliegveld
- eten en drinken
Als TUI dit niet voor u regelt, dan kan het zijn dat u deze extra kosten zelf moet betalen.
Heeft u minimaal €250,- aan extra kosten? Wij kunnen u helpen om deze kosten terug te krijgen. Als u een claim indient omdat uw vlucht vertraagd of geannuleerd was, dan kunt u er voor kiezen om ook uw onkosten te declareren.